Aile Hekimleri NES (e-imza) İlk Başvuru ve Yenileme İşlemleri
17 Temmuz 2023

     Doküman yönetim sistemleri üzerinden hizmet sunumu sürecinde üretilen verilerin elektronik ortamda ıslak imzaya eşdeğer kullanımını sağlamak amacıyla 5070 sayılı “Elektronik İmza Kanunu” hükümlerince hekimlere ve imzaya yetkili personele “Nitelikli Elektronik Sertifika” ve “Kart Okuyucu” temin edilmektedir.

      Müdürlüğümüz sadece Elektronik İmza Başvuru Formlarını onaylayıp TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezi'ne göndermektedir. Müdürlüğümüzce herhangi bir Elektronik İmza Cihazı, Donanımı vs. gönderilmemektedir. Elektronik İmzalar, TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından üretilerek kurye ile gönderilmektedir. Bu kapsamda Başvuru Formunda mutlaka açık adres yazılması gereklidir.

      Sertifika yenileme süreci, sertifika bitiş tarihine üç ay kala başlamakta olup sertifika yenileme sürecinde KamuSM tarafından hatırlatma e-postası ve sms gönderilmektedir. Sertifika yenilemek için; ıslak imzalı evrak gönderiminden kaynaklanan zaman gecikmelerinin ve gereksiz posta gönderim ücretlerinin de önüne geçmek için mutlaka elektronik imzalı başvuru yapılmalıdır.

      İlk kez elektronik imza başvurusunda veya Sertifika Geçerlilik Süresi biten elektronik imza yenilenmesinde (Başvuru Adresi: https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go), Başvuru Formu çıktılarının ıslak imzalı bir şekilde İlçe Sağlık Müdürlüğü/Toplum Sağlığı Merkezi aracılığıyla ya da direkt olarak Çanakkale İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi’ne ulaştırılması gerekmektedir.

      Aile Hekimlerimiz, Sağlık Bakanlığının 27/06/2016 tarih ve 64395869 sayılı resmi yazısı gereği, Elektronik İmza ücretini (3 yıllık NES ve eğer ilk başvurusu ise Mini kart okuyucu fiyatı: http://kamusm.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp) ödediğini gösterir Banka Dekontunu İlçe Sağlık Müdürlüğü/Toplum Sağlığı Merkezi aracılığıyla ya da direkt olarak Çanakkale İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi’ne ulaştırması gerekmektedir.

      Aile Hekimlerimizce yapılan İlk başvurularda(3 yıllık NES ve Mini kart okuyucu) ve Yenileme için yapılan başvurularda(sadece 3 yıllık NES) ücretler Müdürlüğümüzün belirlediği hesap numarasına

(Alıcı Adı: ÇANAKKALE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Banka Adı: TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş. ÇANAKKALE MERKEZ ŞB.

IBAN No: TR59 0001 2009 6380 0044 0000 02

Açıklama: AD-SOYAD-TC- NES 3 YILLIK BAŞVURUSU),

bütün e-imza sahiplerinin yapacağı Kayıp/Çalıntı başvurularında ise Kamu Sertifikasyon Merkezinin Banka Hesap Numarasına yatırılması gerekmektedir. Banka dekontunun açıklama kısmında mutlaka “Ad-Soyad-TC” ve Açıklama Olarak “NES 3 YILLIK BAŞVURUSU” yazması gerekmektedir.

      Elektronik İmzalarını herhangi bir şekilde kaybeden, kimlik bilgilerini güncellemek isteyen (Soyadı değişikliği vb.) kullanıcıların, FRM.01.03_09_NİTELİKLİ_ELEKTRONİK_SERTİFİKA_BAŞVURU_LİSTESİ(http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/dosyalar/formlar/FRM.01.03_09_NITELIKLI_ELEKTRONIK_SERTIFIKA_BASVURU_LISTESI.xlsx) formunu indirip doldurarak listeyi canakkale.biis@saglik.gov.tradresine e-posta ile göndermeleri gerekmektedir. Gönderilen liste kurum e-imza yetkilimizin e-imzası ile imzalanarak, Kamu Sertifikasyon Merkezine e-posta ile gönderilir ve listedeki kullanıcıların bildirdikleri e-posta adreslerine, Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından Başvuru linki gönderilir. E-postayı alan kişi e-postada yer alan yönergeler doğrultusunda talep edilen ürünün KDV dahil bedelini Kamu Sertifikasyon Merkezinin Banka Hesap Numarasına öder. Başvuru sahipleri e-posta adreslerine gelen linke tıklayarak Başvuru Formunu doldurur ve yazıcıdan çıktısını alarak, ıslak imza ile imzalayıp; İlçe Sağlık Müdürlüğü/Toplum Sağlığı Merkezi aracılığıyla ya da doğrudan kendileri Çanakkale İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi'ne ulaştırmaları gerekmektedir. İlgili evraklar üst yazı ile Kamu Sertifikasyon Merkezine gönderilmektedir. Kamu Sertifikasyon Merkezi sertifika üretimini gerçekleştirdikten sonra başvuru formunda belirtilen adrese sertifikanın kurye ile gönderimini sağlamaktadır.

     Bununla birlikte, bakanlığımız elektronik belge yönetim sistemi adresinde (https://ebysportal.saglik.gov.tr/TR,1728/elektronik-imza.html) Elektronik İmza hakkında ayrıntılı bilgi ve yardım belgeleri yer almakta olup TÜBİTAK BİLGEM KamuSM tarafından 444 5 576 ve 0262-648 18 18 telefon numaralarından 7/24 çağrı merkezi hizmeti verilmektedir.